Nofee - strategia marketingowa
Nofee potrzebowało wzrostu zainteresowania ich usługami. Musieliśmy przygotować kompletną strategię, która przenisie efekty w szybki i miarodajny sposób.
Nasza misja
Nofee przyszło do nas z potrzebą rozwoju firmy. Chcieli pozyskiwać więcej klientów, tymsamym zwiększając sprzedaż. Przystąpiliśmy więc do zaplanowania strategii marketingowej, która będzie w tym przypadku najbardziej optymalna.
Wykonane usługi
- Kampanie reklamowe
- Oprawa graficzna
- Social media
- Landing sprzedażowy
Potrzeby klienta
- Przedstawienie oferty pomp ciepła i fotowoltaiki w taki sposób, aby klienci zobaczyli coś nowego i wyróżniającego się
- Utrzymanie profesjonalnego i nowoczesnego wizerunku firmy
- Przygotowanie dobrze konwertującej i wyróżniającej się strony sprzedażowej
- Utworzenie systemu marketingowego, który będzie codziennie pozyskiwał kontakty do nowych klientów
Etapy pracy
Naszym celem było stworzenie kompletnej strategii marketingowej, więc podzieliliśmy pracę na kilka zespołów, które mogłyby pracować niezależnie od siebie. Dzięki temu mogliśmy szybciej dostarczać klientowi gotowe funkcjonalności i prężniej rozwijać cały projekt.
1. Analiza rynku i potencjalnego klienta
Przystąpiliśmy do tworzenia potencjalnej grupy docelowej oraz badania jej. Zależało nam głównie na tym aby klienci docelowi wpasowywali się w ofertę naszego klienta.
Poszukiwaliśmy osób mieszkających w domach rodzinnych, które nie są zadowolone z ciągle zwiększających się cen prądu oraz ogrzewania. Utworzyliśmy kilka targetów o różnych zainteresowaniach, aby móc później porównywać koszty dotarcia do każdej z nich.
2. Projektowanie landigu sprzedażowego
Po przygotowaniu grupy docelowej, zaczęliśmy projektować stronę sprzedażową. Chcieliśmy aby była ona nowoczesna i wydajna, aby zachęcić użytkowników do zapoznania się z ofertą. W tym celu opracowaliśmy kilka propozycji, które później przetestowaliśmy na grupie docelowej. W ten sposób mogliśmy szybko wybrać najlepszą opcję.
3. Budowa landingu sprzedażowego
Po akceptacji projektu, zaczęliśmy pracę. W tym celu wykorzystaliśmy naszą ulubioną technologię - Gatsby.js.
4. Podpięcie narzędzi analitycznych i automatyzacji
Aby móc łatwiej analizować ruch i konwersje na stronie, zdecydowaliśmy się na podpięcie odpowiednich narzędzi analitycznych, takich jak Hotjar i Google Analytics. Dodatkowo podpięliśmy automatyzacje do formularzy kontaktowych, dzięki czemu mogliśmy szybko i bezproblemowo kontaktować się z klientami.
5. Utworzenie kampanii reklamowych
W oparciu o grupy docelowe przystąpiliśmy do przygotowania kreacji reklamowych.
Chcieliśmy, aby każda z nich była interesująca dla naszych odbiorców. W ModernityCloud zawsze stawiamy na kreatywne treści, tak było i tym razem. Po przygotowaniu kampanii uruchomiliśmy ją i oczekiwaliśmy na pierwsze dane oraz zainteresowanych klientów.
6. Optymalizacja działań
Na bieżąco obserwowaliśmy i poprawiliśmy wdrożoną kampanię, a naszym celem było uzyskanie jak najkorzystniejszego kosztu za kliknięcie.
7. Wdrażanie nowych elementów
Na przestrzeni 3 miesięcy działań wdrożyliśmy również kampanie skierowane do innego targetu odbiorców. Przykładowo przygotowaliśmy kampanię dla firm, która zwiększyła znacznie ilość zapytań z sektora b2b.
Efekty
Landing sprzedażowy znajduje się pod adresem www.niedlarachunkow.pl. Patrząc na wszystkie nasze działania zdołaliśmy pozyskać 131 dobrej jakości leadów w ciągu 3 miesięcy współpracy, a średni koszt kontaktu ustabilizował się na poziomie 40 zł. Naszą kampanię marketingową obejrzało 213 596 odbiorców w województwie kujawsko-pomorskim. Nasz landing sprzedażowy w analizie wydajności uzyskał wynik 89 pkt na 100 możliwych.
Dalsze działania
W 2023 roku chcemy zdecydowanie zwiększyć ilość leadów generowanych u naszego klienta, celem jaki sobie zakładamy jest 300 leadów miesięcznie. Jesteśmy gotowi na sezon w branży i wiemy, że dzięki ciągłym działaniom i sprawnej komunikacji - wspomniany wyżej cel nie będzie dla nas dużym wyzwaniem!